Progress report #100204

Skrivet den 2010-02-04 @ 10:56:35

Har inte uppdaterat bloggen på väldigt länge. Vad detta beror på ger jag utrymme för dig att spekulera i. Det har hänt väldigt mycket men inte alls så mycket som jag velat. Båda låtskisserna som nämndes i tidigare inlägg är färdiga. Dance With Me heter numera DWM och låter så här. Let Me Be är inte inspelad, men färdigkomponerad. Just nu jobbar vi på en låt under som går under namnet 'Oh My God!'.

Det som skiljer den från våra tidigare produktioner är att den produceras helt i Reason. Tanken var först att grunden skulle byggas i datorn och sen flyttas över i electriben (ESX-1), men den tanken fick överges ganska snart, allt eftersom att jag got carried away och produktionen blev större och mer organisk. Hittills har alla låtar gjorts i electriben av två anledningar. Dels för är den otroligt lättarbetad och en livemaskin rakt igenom, och dels för att jag inte litar på min dator. Den är helt enkelt för instabil för att jag skulle våga dra med den upp på scen. Sedan äger jag inte världens bästa ljudkort heller, så att spela melodier live i Reason är inte alltid smärtfritt. Men att köra EN låt med datorn vågar jag nog. ;)

Nej, nu har jag suttit och skrivit det här inlägget alldeles för länge.
Dags att börja prodda!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback