Progress report #090914

Skrivet den 2009-09-14 @ 17:20:25

Vi har två snart helt färdiga låtskisser. De går under arbetsnamnen 'Dance With Me' och 'Let Me Be'. Det som behöver göras när det gäller båda låtarna är att börja arrangera. Hittills har jag och Evelina spånat vid stagepianot inne i studion med rätt basic ljud och stagepianots inbyggda rytmer. Inte så mycket för världen, men vi har klart för oss hur melodierna och ackordföljderna går. Vi har en mental bild över hur de kommer låta när de är färdigproducerade.

Dance With Me

Genre: Vocal House
Låtuppbyggnad: Vers - Refräng - Instrumentalt - Stick - Refräng
Färdigt:
# Text till vers och refräng
# Melodi och ackordföljd till vers, refräng och stick
Fattas:
# Text till stick
# Arrangemang
# Beats

Let Me Be

Genre: Långsam Triolhouse/Elektropop
Låtuppbyggnad: Vers - Refräng - Vers - Refräng
Färdigt:
# Text till båda verser och refräng
# Melodi och ackordföljd till verser refräng
Fattas:
# Färdigställa låtuppyggnaden
# Arrangemang
# Beats


Nästa steg?

Den här veckan kommer jag försöka få in ESX-1:an i studion så att vi kan börja programmera beats. Vår idé kring vårt musikprojekt är att basera så mycket av rytmsektionen i ESX-1:an. I Reason kommer jag sedan börja bygga melodier och basgångar. För detta behöver datorn förberedas efter min (osmidiga) övergång till Windows 7.

Rapporterna kommer även kompletteras med låttexter framöver.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback