Progress report #100318 del 2

Skrivet den 2010-03-18 @ 15:22:41

Vi fick ingenting gjort idag. Evelina var lite för morgontrött och när hon väl kom till skolan krånglade det med medhörningen i inspelningsrummet så vi hann inte ens börja spela in förrän Vesa kom in och skulle förbereda inför lektion. Så det sög. Men vi satsar på morgondagen istället. Då har vi hela eftermiddagen på oss. Evelina hade ändrat melodin på några toner i slutet av versen lite lite, så den ska vi göra om också.

Själv fick jag lite gjort innan Evelina kom i alla fall. Satt med åttitalsviben och pillade. Som du kan höra i exemplet i inlägget nedan så går inte looparna i jämt antal takter. Huvudloopen, slingan som går hela tiden, är sex takter lång istället för åtta som annars hade varit det normala. Först var det rätt najs, men så kände jag att det går lite för fort med en sån fin loop på bara sex takter. Så jag drog ut huvudloopen till åtta takters längd. Ska göra samma sak med trummorna och den andra ackordföljden. Målet efter det är sedan som sagt att göra den lite mer dansant.

Funderar dock på om jag inte ska göra beatet i boxen. Nu har jag nästan blivit bekväm i Reason så det känns lite motigt att börja kånka på boxen igen. Men det är ju ändå SuperBox & ElectroGirl, så jag antar att jag måste leva upp till det.


Kommentarer

Postat av: Lars

hej där. Gillar att bloggen har blivit mer utförlig. det kommer ni ha bra nytta av sen när ni skriver ert arbete. Glöm inte att det första utkastet ska vara inlämnat till mig Fredagen den 23 e april. 2 veckor efter påsklovet. Fortsätt i samma stil. Kul att se att projektet går framåt..



MVH/ Lars

Postat av: lars

en sak till.. planera upp er tid i studion väl.. boka i god tid. kom när ni har bokat tiden etc. morgontrött är inget option. det handlar om att leverera..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback