Progress report #100211

Skrivet den 2010-02-11 @ 09:14:15

Vårt senast påbörjade projekt 'Oh My God!' has come to a halt. För att komma vidare måste Evelina börja skriva text för att veta vad vi vill göra med den, men det är inte så jäkla lätt. Det här är en glad och positiv truddelutt, men vi vet inte vad den ska handla om, eller hur texten ska vara uppbyggd. Jag vet inte om vi ska köra på den klassiska uppbygggnaden här med vers, refräng, vers, refräng, brygga, refräng, refräng. I kommersiell vocal house brukar endast en enkel strof stå för sången som upprepas ett ex antal gånger, uppblandat med stön och andra konstiga ljud. Såna är inte vi, och det hade varit hemskt tråkigt att se oss live om det var det enda Evelina gjorde. Sedan är låten inte gjord med sång i åtanke vilket försvårar det hela ytterligare.
Jag undrar också om det inte går lite för snabbt i riffet för att man ska få till en bra melodi, kanske är det lite för snabba ackordväxlingar... Svårt det där. Vi får se vart det slutar.

I tisdags satte vi oss ner med Charlotte, designelev här på skolan som ville göra ett skivomslag till oss för en uppgift hon fått. Hon ska designa en singel åt oss. Vi får se hur det blir. Hon sade i alla fall att vi inte behövde använda vår design sen om vi inte ville. Det beror helt på hur slutprodukten turns out. Själv har jag laddat ner ett antal snygga typsnitt som jag tänker försöka designa en logga med åt SBEG.

Mitt första försök är jag inte längre nöjd med:


Eller jo, det är snyggt, men jag började i helt fel ände. Blev inspirerad av den här postern (klicka på bilden):


Bara svartvita loggor. Lätta att känna igen. Självklart måste vi kunna finnas med på en sådan poster, och att utgå från en simpel, svartvit logga är bättre så att man kan bygga på till ett eventuellt skivomslag senare än att göra tvärtom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback